skip to Main Content
Eigenaren B&B Casa Don Carlos hebben de Caminito del Rey gelopen en…

LET OP: Dit artikel is meer dan 6 maanden geleden geplaatst.

doncarlos-caminito-1

Het Brabants dagblad in Nederland kopt “Pad alleen voor de dappersten” nou dat valt wel mee!

Op 28 maart 2015 was het zover de “Caminito Del Rey” is geopend. Toen de speciale website in de lucht ging hebben wij, Carlo en Ronald van Bed & Breakfast Casa Don Carlos uit Alhaurin el Grande, direct toegeslagen en kaarten geboekt voor zondag 29 maart. Dat het na ongeveer één week al “uitverkocht” was voor de maanden april en mei hadden we niet verwacht.

doncarlos-caminito-2Daar stonden we dan op zondag 29 maart, met kaarten en goed voorbereid voor de toegang van 13.00 uur. De kaarten worden verkocht (in ieder geval t/m sept. gratis) met datum, tijdstip en je hebt de keuze aan welke kant je wilt starten (Ardales of El Chorro). Na het invullen van je naam en ID-nummer krijg je keurig de tickets via de email.

Op dit moment wordt vanuit een geïmproviseerd en tijdelijk kantoor de tickets en ID gecontroleerd tevens krijg je een helm, die verplicht is om te dragen. De uiteindelijke huisvestiging is nog niet klaar.

Exact om 13.00 zijn we vanaf het startpunt El Chorro (Álora) vertrokken voor de wandeling, na een breed pad en een stevige klim kwamen we aan bij het houten looppad langs de steile helling.

De houten brug is zeer stabiel en de planken zitten dicht tegen elkaar zodat je er niet echt door naar beneden kunt kijken. De reling is van stevig ijzergraad en gaas. We hebben niet direct een hoogte vrees of moeilijk gevoel (heb zelf dieptevrees) gehad. Het pad is voldoende breed zodat tegemoetkomende mensen er langs kunnen.

De hoogte verschillen worden met trappen overwonnen en zijn steil met smalle treden, ook hierdoor wordt de doorkijk naar beneden beperkt.

doncarlos-caminito-3Het is even wennen maar de omgeving die we nu alweer 10 jaar kennen ziet er waanzinnig mooi uit van deze kant, we hebben dat nooit zo kunnen bekijken. Het feit dat we hier nog ooit zouden staan was tot een paar jaar terug ondenkbaar. De vastberadenheid van de provincie Malaga en de snelheid waarmee het restauratieproject gerealiseerd is, is niet echt “Spaans”. Dit wordt of is al een succes.

We klommen Intussen via trappen hoger en kwamen bij de loop-hangbrug aan, intussen waren we zo gewend dat we dit hoogtepunt (letterlijk en figuurlijk) gemakkelijk konden nemen.

Daarna kwam de verrassing want het gebied achter de twee rotsen en binnen de kloof was onbekend voor ons en eigenlijk voor iedereen omdat het niet zichtbaar en toegankelijk was. Via de loopbrug (1,5 km) en natuurlijke paden (1,4 km liepen we verder in de kloof en worden we verrast op prachtige vergezichten en watervallen heel diep beneden ons, heel indrukwekkend.

Los van wat je beneden ziet is ook de flora en fauna prachtig want in de soms schaduwrijke gedeelten staan prachtige bloemen en planten terwijl boven je de gieren rondcirkelen, want je bent tenslotte in hun broed gebied. Steenbokken hebben we helaas niet gezien.

Ook heb je vanaf de loopbrug en -paden een mooi uitzicht op de spoorlijn, de trein die af en toe langskomt gaat via de vele tunnels van Málaga, via El Chorro naar Antequera.

doncarlos-caminito-4Uiteindelijk kom je bij de oude elektriciteitscentrale aan de andere kant (Ardales) uit bij restaurant El Kiosko. Daar vandaan gaat elk half uur een bus (€ 1,55 p.p.) terug naar je beginpunt. Zelfs deze rit is adembenemend, de vergezichten en de bijzonder gevormde rotsformaties maken van deze rit een perfecte afsluiting van de wandeling.

Dit prachtig gerenoveerde konings-pad is een enorme aanwinst voor ons mooie Andalusië en met name de provincie Málaga. Laten we hopen dat het voor veel mensen een reden te meer is om de streek te bezoeken, wij hebben er erg van genoten!

Het is afte raden om op de bonnefooi er naar toe te rijden omdat er een beperkte beschikbaarheid is en zoals het nu al ernaar uitziet altijd druk zal zijn.

Wij bieden onze gasten de mogelijkheid aan om de kaarten vooruit te bestellen bij het serveren van de kamers. Wij zorgen dan dat de kaarten klaar liggen (indien beschikbaar)

Meer info over de Caminito del Rey: http://www.casadoncarlos.com/activiteiten/wandelen/wandelen-el-camino-del-rey/

CasaDonCarlos

B&B Casa Don Carlos

Onze Bed & Breakfast ligt in Andalusië op een panoramisch plekje tegenover Alhaurin el Grande (Malaga).

Vanaf onze helling heb je een adembenemend uitzicht dat je een intens gevoel van rust doet ervaren.

We proberen ons te onderscheiden door de gezellige, huiselijke sfeer waarbij ‘je thuis voelen’ centraal staat.

Bed & Breakfast  Casa Don Carlos heeft 4 standaard tweepersoonskamers en 1 luxe tweepersoonskamer allen voorzien van een eigen badkamer, toilet en airconditioning.

Het grote terras is voorzien van diverse (schaduw/zon) zitjes waar onze gasten heerlijk kunnen zitten en waar ze ook gebruik kunnen maken van onze “buitenkeuken” waar de zelfbedieningsbar bevindt.

Casa Don Carlos biedt ook de mogelijkheid voor lunch en Carlo kookt 5 dagen per week (ma-vr).

Op een lager gelegen terras bevindt het zwembad (5×10 meter) met comfortabele ligbedden tussen de velen planten, palm- en fruitbomen.

Bed & Breakfast Casa Don Carlos is heel centraal gelegen. Vanuit onze locatie zijn er vele steden (zoals Malaga, Marbella, Gibraltar) en bezienswaardigheden te bezoeken.

Het strand is 25 kilometer rijden vanaf ons Bed & Breakfast en ook het vliegveld bij Malaga is maar 28 kilometer bij ons vandaan.

Alhaurin El Grande ligt in de provincie van Málaga op 30 kilometer van de hoofdstad Malaga en 239 meter boven zeeniveau. Het stadje Alhaurin el Grande heeft ca. 22.000 inwoners. Het is een van de meest pittoreske dorpen in de Guadalhorce rivier vallei.

Wij zijn heel trots dat we nu al voor de 2de keer de internationale TripAdvisors Travellers’ Choice Award in 2012 en 2015 en de Zoover-Award in 2010 en 2012 hebben mogen ontvangen en zijn alle gasten die even de tijd hebben genomen om een review te schrijven er heel dankbaar voor. Het winnen van een Award of onderscheiding bevestigt, dat we in een ongedwongen huiselijke sfeer streven naar de hoogste kwaliteit van service en gastheerschap, met nog steeds dezelfde passie als toen we begonnen in 2006.

Wij hopen je snel te mogen ontvangen…

Carlo & Ronald

Website: www.casadoncarlos.com
Email: info@casadoncarlos.com
Telefoon: (+34) 669 945 046
Skype: casadoncarlos

collage-caminito

Anders

Dit artikel is aangeleverd en aangepast door de redactie in opdracht van SpanjeSites.nl. Overnemen van de hele of delen van deze tekst is zonder toestemming niet toegestaan.