Home Forums Ik woon in Spanje Lliria

Dit onderwerp bevat 5 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  T. Bos 1 week, 5 dagen geleden.

6 Ber. aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Ber.
  • #71160 Reactie

Jan Maasakkers

Goedenavond,

Wij hebben afgelopen zomer een huis gekocht in Lliria, dit ligt ongeveer 20km landinwaarts vanaf Valencia. Nu vragen wij ons af of er meer Nederlanders in Lliria of omgeving zitten.
    Wij zullen er zo’n 2a3 maanden per jaar zijn.

Jan en Ellen

#71306 Reactie

Redactie
    Keymaster

Hola, ik heb geen idee of er Nederlanders bij jullie in de buurt wonen maar wellicht kun je eens contact opnemen met een van de Nederlandse of Vlaamse clubs/verenigingen die in dit artikel vermeld worden: http://www.spanjevandaag.com/03/12/2016/overzicht-van-nederlandse-clubs-en-verenigingen-in-spanje/

#71420 Reactie

T. Bos

Mijn vrouw en ik zijn van plan om in de loop van 2018 naar Spanje te emigreren. We zijn beiden in de zestig. Onze voorkeur gaat uit naar een villa in de buurt van Lliria. Ten noorden daarvan redelijk vlak gebied en diverse metrostations in de buurt. We gaan eind volgend jaar op zoek naar betrouwbare makelaars en tussenpersonen. Misschien kunnen jullie ons mensen aanbevelen? In het voorjaar gaan we weer die kant op.

#71716 Reactie

Jan Maasakkers

Excuses voor mijn wat late reactie, wij waren de afgelopen 2 weken in Lliria. Als je zelf geen Spaans spreekt is het aan te bevelen een Engels of Nederlandstalige makelaar te nemen. Onze ervaring is dat de Spaanse makelaars maar zeer beperkt Engels spreken. Wij hebben goede ervaringen gehad met:
    http://www.myvalencianhome.com, wij hebben via hun uiteindelijk gekocht. Ons contact hier was Anca, dit verliep erg prettig.
    http://www.llicasa.com Ons contact hier was Paul Hickman, een beetje meer agressieve verkoper.

Succes met de zoektocht.

Jan

#71717 Reactie

Jan Maasakkers

Even nog ter aanvulling, wij zijn zelf van 23 februari tot 5 maart en van 27 april to 4 mei weer in Lliria.
    Als jullie er dan ook zijn zouden we elkaar daar kunnen ontmoeten.
    Wij hebben ook een Nederlandse oud collega van me die in Valencia (Manisis) woont en ons en andere tegen een kleine vergoeding helpt. We hebben eventueel ook een Nederlandse jurist die in Spanje woont en werkt die je verder kan helpen met de koopcontracten.

Jan
    jan.ellen.in.lliria@gmail.com

#71745 Reactie

T. Bos

Beste Jan en Ellen,
    Hartelijk dank voor jullie reactie. We zijn blij met de tips. Het lijkt ons ook erg leuk om elkaar te ontmoeten in de meivakantie. De correspondentie hierover kunnen we beter per email doen, dan via dit publieke forum. We hebben een speciaal emailadres voor contacten met Spanje: bos.spanje@gmail.com
    Misschien kunnen jullie ons binnenkort een mailtje sturen?
    Vriendelijke groet,
    Ton en Annemiek

6 Ber. aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
Reageer op: Lliria
Mijn informatie: